צור עמנו קשר 
  • השדות המסומנים בכוכבית הנם שדות חובה

פנייתך נקלטה ותטופל בהקדם.

תודה שפנית אלינו.

ajax loader
logo
שותף יקר!

לעדכונך, אנו עובדים על שיפור האתר עבורך ובקרוב נשיק אותו במתכונתו החדשה - שווה לחכות!
בינתיים תוכל להמשיך ולגלוש באתר הקיים כרגיל.

רוצה שנעדכן אותך מיד כשאתר החדש יעלה לאוויר? מלא את פרטיך והיה מהראשונים לקבל את הבשורה!

*שדות חובה

כיצד יכול שימוש באפליקציות לשפר את המכירות בעסקי המזון?

בשנת 2016, חלק ניכר מההתנהלות שלנו בעולם מתרחש על גבי הרשת. עבודה, חיי חברה, קניות, לימודים, קריאת חדשות וצפייה בתכנים שונים -  זו רק רשימה חלקית של היבטים מחיינו בהם אנחנו עושים שימוש נרחב, אם לא בלעדי, באינטרנט. לכן, לא מפתיע שגם מסעדות ועסקי מזון רבים התחברו לעולם הדיגיטלי. לרבים מהם יש אתרי אינטרנט מושקעים, הם משווקים את עצמם ברשתות החברתיות, והם מציעים שירותים שונים המבוססים על האינטרנט כגון ביצוע הזמנות מהאתר, מעקב אחר משלוחים, קבלת ניוזלטרים, תשלום אונליין ועוד.

אחד האמצעים הדיגיטליים שהופכים לפופולריים בשנים האחרונות בקרב מסעדות ועסקי מזון הוא אפליקציות. בפרט, מסעדות רבות מפתחות אפליקציות ייעודיות באמצעותן יכולים הלקוחות לבצע הזמנת משלוח מהמסעדה באופן מהיר ופשוט. אחד מעסקי המזון שעושה זאת בהצלחה מרובה בשנים האחרונות הוא רשת הפיצריות העולמית דומינו'ס.

איך הביאה האפליקציה של דומינו'ס לעלייה ברווחי החברה

האפליקציה של דומינו'ס בבריטניה הושקה ב-2014 ומאז הורידו אותה 11.5 מיליון איש. לקוחות הרשת יכולים להשתמש באפליקציה כדי למצוא את הסניף הקרוב אליהם ביותר, לעקוב אחרי הפיצה שלהם מרגע ההזמנה ועד להגעה, וכן להזמין שוב פיצה שהזמינו בעבר באמצעות אופציה הנקראת Easy Order. כעת, מתברר שהאפליקציה לא רק הופכת את ההזמנה מהרשת לפשוטה עבור לקוחותיה, אלא גם תורמת לגידול ברווחי החברה.

על פי מאמרשפרסמה חברת מחקר השוק Mintel במרץ 2016, רשת דומינוס חוותה במהלך 2015 עלייה של 17 אחוזים ברווחים (לפני מסים) בבריטניה. הרווחים הסתכמו ב-73.2 מיליון פאונד. החברה ייחסה עלייה זו ברווחים לצמיחה במכירות הדיגיטליות. 78 אחוזים מהמשלוחים בוצעו אונליין, כאשר 49 אחוזים מהם בוצעו דרך האפליקציה. מספרים אלה מעידים על עלייה בהזמנות המשלוחים אונליין לעומת השנה הקודמת: מספר הזמנות האונליין הכולל עלה ב-29 אחוזים ואילו מספר ההזמנות דרך האפליקציה עלה ב-41 אחוזים.

כיצד יכול שימוש באפליקציות לשפר את המכירות בעסקי המזון?

האפליקציה עונה על דרישת הנוחות, שחשובה ללקוחות המבצעים הזמנות

על פי דו"חות נוספים של Mintel, קיימת דרישה הולכת וגוברת מצד לקוחות בכל העולם לקבל משלוחי מזון באופן מהיר ופשוט ככל שניתן. דרישה זו בולטת במיוחד עבור אנשים שמזמינים פיצות: 51 אחוזים מהאנשים בבריטניה שמזמינים פיצה או פסטה עושים זאת כי הם מעוניינים בארוחה קלה ומהירה. לפיכך, אפליקציה שמאפשרת להם לעשות בדיוק את זה תורמת לקלות ולפשטות של חוויית המשלוח.

שימושים נוספים של אפליקציות בעסקי מזון - ומבט לעתיד

השימוש באפליקציות בעסקי המזון הולך ומתפתח. על פי דו"ח של Mintel  על צרכנות דיגיטלית בתחום המסעדנות שפורסם באפריל 2015, יש כיום אפליקציות שמשלבות משחקים בהם ניתן לצבור נקודות מועדון או פרסים למימוש במסעדה, אפליקציות באמצעותן ניתן להזמין מקום במסעדה, אפליקציות באמצעותן ניתן לבצע תשלום אונליין ועוד.

ומה צפוי בעתיד? סקר שערכו כותבי הדו"ח בקרב גולשים בני 16 ומעלה בעלי סמארטפון או טאבלט שנוהגים לאכול בחוץ ו/או להזמין משלוחים, העלה שהם היו מעוניינים לראות אפליקציות מהסוגים הבאים: אפליקציה שמעניקה באופן אוטומטי את ההנחות המתאימות בהזמנה, אפליקציה שמתפקדת ככרטיס מועדון, אפליקציה שמעניקה מידע תזונתי על המנות במסעדה ואפליקציה שזוכרת הזמנות קודמות או מנות מועדפות. דומינו'ס עצמה כבר חוקרת כיוונים מעניינים נוספים, כגון אפליקציה להזמנת משלוחים המוטמעת בקונסולות משחקים (לחברה יש אפליקציה כזו המוטמעות ב-Xbox One, שכבר הוכיחה את עצמה מבחינת מכירות), ואפליקציה המאפשרת להזמין פיצה מהמכונית באמצעות הוראה קולית (שירות כזה כבר הושק בארה"ב בשיתוף פעולה עם חברת פורד בשנת 2014).

 

 

* מבוסס על מאמרים ומקורות מידע מתוך מאגר Mintel