צור עמנו קשר 
  • השדות המסומנים בכוכבית הנם שדות חובה

פנייתך נקלטה ותטופל בהקדם.

תודה שפנית אלינו.

ajax loader

אנחנו חיים בעידן הדיגיטלי. בשנים האחרונות במיוחד נדמה כי עוד ועוד ערוצים דיגיטליים וטכנולוגיות חדשות משתלטים על כל תחומי חיינו, מפשטים מגוון פעולות יום-יומיות (תשלום חשבונות, הזמנת מונית, חיפוש עבודה, ניהול הוצאות) ואף מכניסים אל חיינו פעולות חדשות שנראות נחוצות מתמיד, כמו בדיקה מתמדת של הרשתות החברתיות.

 

להזמין פיצה במובייל: דיגיטציה של משלוחים

תחום המשלוחים במיוחד הפנים את השינוי: היום, להזמין משלוחים בטלפון זה כבר פאסה, וניתן להזמין מאתר המסעדה, מאפליקציית המשלוחים שלה או באתרי משלוחים. כאשר אתרי משלוחים הם דבר כל כך בסיסי, לא יפתיע אתכם לגלות שלמזמיני המשלוחים יש דרישות גבוהות מהאתרים אלה: במחקר שנעשה על ידי חברת מחקר השוק מינטל, על הרגלי הצריכה הדיגיטליים בתחום המסעדנות בבריטניה ב-2015, התגלה שצרכנים רבים היו שמחים לראות באתרי המשלוחים או המסעדות דברים כמו ביקורות, תמונות של המנות, המלצות על מנות, סיפורים מאחורי הקלעים ועוד.

 

דיגיטל וטכנולוגיה

 

מסעדות ברשת: אתרים מעוצבים, נוכחות במדיה חברתית וקידום בגוגל

תחום המסעדנות אינו יוצא דופן בהיבט זה. לכל מסעדה שמכבדת את עצמה היום יש פרופילים ברשתות החברתיות, הכוללים מידע מפורט כגון שעות פתיחה, תפריט, טלפון, כתובת וכמובן פוסטים שיווקיים כגון הודעות על הגרלות, הנחות ועוד. למסעדות רבות יש אתרי אינטרנט מעוצבים להפליא הכוללים תפריט, גלריית תמונות, הוראות הגעה, דף אודות ולפעמים אפילו בלוג של ממש. בעסקי המסעדנות כבר הבינו שאסור להישאר מאחור גם בגוגל, ומסעדות רבות דואגות לשכור את שירותיהם של מקדמי אתרים, ולהופיע באינדקסים אונליין של מסעדות.

דיגיטל וטכנולוגיה והשפעתם על עסקי מסעדנות

צ'ק אין לצד שיימינג: השפעתם של סועדים דיגיטליים על מסעדות

חשוב לציין שהצרכנים אינם רק צד פסיבי, שבודק תפריטים של מסעדות בעמודי הפייסבוק שלהן ומזמין משלוחים דרך אפליקציות. בתרבות בה הנראות הדיגיטלית שלנו היא חזות הכל, אנשים לא מהססים לשתף את חוויותיהם ממסעדות ברשת. כאשר יוצאים למסעדה, למשל, מאד מקובל לעשות צ'ק אין – שכולם ידעו איפה היינו – וכמובן לתייג את האנשים שנמצאים אתנו.

וזאת רק ההתחלה: במהלך הבילוי במסעדה, נדמה שסועדים היום נהנים יותר לצלם את המנות ולהעלות את התמונות לרשתות החברתיות (עם תיוג של המסעדה, כמובן) מאשר לאכול אותן. סועדים שנהנו במיוחד במסעדה ישמחו לצרף לתמונות תיאורים מפרגנים, להמליץ על המסעדה בקבוצות אוכל בפייסבוק, ואף לתת לה דירוג גבוה בעמוד הפייסבוק שלה.

לא רק הסועד הפשוט חולק את חוויותיו ברשת. כיום קיימים הרבה מובילי דעה בתחום האוכל בזירה הדיגיטלית: בלוגרים, יוטיוברים, כוכבי אינסטגרם ואושיות פייסבוק שאוהבים להתעסק באוכל. לפעמים מדובר במבקרי מסעדות וכתבי אוכל, ולפעמים פשוט מדובר בפוּדיז רציניים שצברו הרבה עוקבים. לאלה וגם אלה השפעה גדולה מאד על חובבי האוכל, אשר ממתינים למוצא פיהם בכל פעם שנפתחת מסעדה חדשה.

עד כה נשמע מצוין: מסעדות יכולות להרוויח הרבה מאד פרסום מסועדים וממובילי דעה שמשתפים את חוויותיהם ברשת. אך אליה וקוץ בה: מה קורה אם הסועדים לא נהנו מהחוויה? גם במקרים כאלה, סועדים לא מהססים לחוות את דעתם ברשת, החל בהורדת דירוג המסעדה על ידי מתן כוכב אחד ועד לתגובה שכל מסעדן מפחד ממנה: שיימינג - פוסט בו מפרט הסועד הנעלב או הזועם את החוויה השלילית שחווה במסעדה ומפיץ אותו לכל עבר. וכאשר מדובר במוביל דעה, אשר לפוסטים שלו חשופים עשרות אלפי או מאות אלפי אנשים – למסעדה אף עלול להיגרם נזק של ממש.

  

 מה הלאה? מסעדות וירטואליות וטרנדים שיעצבו את המסעדנות בעתיד

העשור האחרון היה גדוש בהתפתחויות שחיברו בין עולם המסעדנות אל תופעות חיוביות ושליליות ברשת, לצד חידושים ששדרגו את חווית הסועדים. ומה צופן העשור הבא? כבר עכשיו צצים טרנדים שעשויים לעצב את המסעדנות בעתיד. במרץ האחרון הודיע המסעדן הנודע דייויד צ'אנג (ממסעדת "מומופוקו" הניו יורקית) שהוא מתעתד להשיק מסעדה וירטואלית: מסעדה ללא מיקום פיזי בו אפשר לשבת, אלא קיימת רק בתור אפליקציה ממנה ניתן להזמין משלוחים שיגיעו אליהם באמצעות שירות ההסעות Uber.

טרנד נוסף הוא גיוס מובילי דעה על ידי מסעדות: כמו שחברות אופנה נוהגות היום לשלוח בגדים לכוכבות אינסטגרם כדי שיצטלמו אתם ויתייגו את המותג, כך צפויות מסעדות לגייס אושיות יוטיוב כדי שימליצו עליהן. טרנדים דיגיטליים נוספים שנכנסים היום לתעשיות רבות הם טכנולוגיות מציאות מדומה ו-IoT (האינטרנט של הדברים, או, חפצים חכמים), כך שסביר להניח שגם הם ישתלבו בעולם המסעדנות בצורה כזו או אחרת בשנים הקרובות.

 

* מבוסס על מאמרים ומקורות מידע מתוך מאגר Mintel